Terug in Boggabri - Reisverslag uit Boggabri, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu Terug in Boggabri - Reisverslag uit Boggabri, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu

Terug in Boggabri

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

15 Juli 2010 | Australië, Boggabri

Lief thuisfront,

Hier weer een berichtje van uit mooie Boggabri, jaja das de boerderij waar ik 4 weken heb gewerkt, en ik ben weer terug.
Na dat ik maandag met de trein naar Sydney ben gereist en dinsdag Esther, Jantien en Simone van het vliegveld geplukt heb, en na een dagje Sydney, met die half slapende vriendinnen met een jetleg, darling harbour, harbour bridge, operahouse, the Rocks, IMAX, waar we toystory 3 in D3D hebben gekeken en de Chinees garden, zijn we woensdag eind van de ochtend vertrokken richtig het noorden. De meiden wilden wel wat van de "country side" zien dus zijn we binnen door naar boven gereden, richtig Boggabri dus, en daar wist ik nog wel een adresje om te slapen. En zo kwamen we dus na een autorit van 8 uur, 652 km, aan in Boggabri!

In het pik donker heb ik onze Holden soepel over de "gravel road" gestuurd richting Caloola road (waar de farm van de familie Hunter staat). De TomTom wist niet echt de weg maar gelukkig ik wel.
Helaas had er erg veel geregend en was de "oprijlaan" van 1,5 km, naar de farm veranderd in een modder poel. We hebben maar 1 keer vastgezeten! Aan het eind stonden Sally en Geoff ons al op te wachten met de zaklamp.
Van het auto verhuur bedrijf moesten we alleen maar op verharde wegen rijden, maar als je bijvoorbeeld op een kampeer terrein aankwam mocht je wel een stukje over de onverharde weg. Dit zien we dan maar als een kampeer terrein.......

Heel leuk om Siem, Es en Tien te kunnen laten zien waar ik de afglopen weken gewerkt heb. Na een goeie nacht hebben we vandaag een kangoeroe zoektocht met de ute gehad door het bos, hebben we paard gereden en ge-bbq-t. Heel raar om hier nu te zijn met mn vriendinnen.

De huur auto is een ruime station wagon met cruisecontrol, die ik nog niet aan de praat gekregen heb, airco en automatisch open en dicht gaan de ramen die je niet van af de achterbank kan bedienen hihi. Achterin de achterbak liggen twee tenten, gasbrandertjes, 4 stoeltjes, een opklap tafeltje, eski (koelbox), potten, pannen, borden, mokjes en bestek.

De eerste dag heb ik gereden, de rest moest nog bijkomen van hun jetleg en zijn nog niet helemaal gewend aan het links rijden. Esther was mijn bijrijder en die mag blijven! Ze is erg goed in wegwijzen, kangoeroes spotten en vertellen hoe hard we overal mogen. Tis wel fijn als je een beetje een allerte bijrijder hebt. Simone was niet helemaal lekker en Jantine heeft geturft hoe vaak ik mn ruiten wisser aan heb gezet in plaats van mn richtig aanwijzer. Ik sta nu op de eerste plaats met 4x.

Het is natuurlijk wel even wennen om weer zo veel te rijdn. Maar, we zijn zonder blik schade het centrum van Sydney uit gereden, zo maar heel toevallig op de juiste baan geblevn toen we over Harbour bridge reden en ik ben niet 1 keer de verkeerde kant van de weg op gereden dus dat gaat helemaal goed komen.
We hebben boodschappen in het "good old boring Plumpton" gedaan, ik heb ze de YWAM base laten zien, ja daar reden we opeens langs, dan kan je net zo goed even naar binnen en gedag zeggen natuurlijk.

Morgen ochtend vertrekke we naar Brisbane, hopelijk kunnen we daar zonder jas van de zon genieten want het is hier toch wel erg koud.

Liefs,

Greet

• 15 Juli 2010 - 06:56

Yvonne:

Leuk om te weten wat je met z'n viertjes uitspookt.
    Heel veel plezier toegewenst.

• 15 Juli 2010 - 06:57

Ina:

Geniet van je laatste weekjes daar met de meiden! Tot gauw!

Liefs

• 15 Juli 2010 - 19:40

Bep:

he wat leuk meiden om zo van jullie viertjes wat te horen ,geniet ervan he en we hopen dat jullie snle over de jetlag heen zullen zijn! liefs Bep en Gerrit

• 15 Juli 2010 - 20:29

Cindy:

Hey girls,

goed om te horen dat jullie elkaar weer gevonden hebben :)
    Simoon...hoop dat je je snel beter voelt! Ook af en toe ff chillen hoor! Greet kan niet heel australie laten zien in 3 weken ;)

Tot snel!!!!

Cin

• 15 Juli 2010 - 21:32

Corine:

He meiden geniet ervan down under!
    groetjes, Corine

• 15 Juli 2010 - 21:53

Annie En Leo:

Fijn om de laatste weken met je vriendinnen te zijn, doe voorzichtig en een hele leuke tijd gewenst. Groetjes van Annie en Leo.

• 16 Juli 2010 - 10:23

Aad Van 't Hoff:

Hoi Margreet,

Altijd leuk om weer even op de hoogte te zijn van je bewegingen in het Australische. Groeten, ook van Greet natuurlijk.

• 20 Juli 2010 - 08:32

Nico & Tineke:

Hoi wereldreiziger!

En dan is het jaar bijna weer om, wat heb jij veel meegemaakt en beleefd al die tijd! En dan straks weer 'naar huis'... We wensen je alvast een hele goede reis Margreet, en helaas kunnen we niet op je party komen want dan zijn wij nog aan het vakantie-hoppen in het kleine europa. Maar zien je daarna graag een keer, we hebben wel wat bij te praten...
    Liefs en groetjes,
    Nico & Tineke

• 20 Juli 2010 - 09:55

Pauline:

Joehoe lieve Margreet,

Wilde je even laten weten dat we een dochtertje hebben; Jedidja! Kom maar snel ns kijken als je weer in NL bent.

xx