Winter in NSW - Reisverslag uit Boggabri, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu Winter in NSW - Reisverslag uit Boggabri, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu

Winter in NSW

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

29 Juni 2010 | Australië, Boggabri

Hier alles goed, t word hier wel steeds frisser, vannacht nachtvorst gehad... brrr erg frispsjes... raar idee dat het nu warm en zomer is bij jullie en hier toch best wel fris is. Ik kan nog steeds zonder jas naar buiten maar s avonds, s nachts en s ochtends vroeg is het toch wel koud.
Ik heb het hier wel echt naar mn zin, ook wel fijn om even een poosje op een plek te zijn. En dan is het ook nog eens een mooi, gezellig en leuk plekje.

Mijn dagen zien er als volgt uit:
Mijn wekker gaat om 6.30. Ik snoes tot 6.50!
Aankleden en de voerbakken in 4 stallen van de paarden vullen met haver en hooi.
Dan naar de keuken. Om 7.00 word er met het hele gezin ontbetenm, aan tafel. Het ontbijt varieert, fijn variatie! De ene keer is het gewoon melk (van de geit) met cerials, andere dagen is er havermout pap, we hebben 1 a 2 keer per week bacon en voor de liefhebbers met ei, tomaat en baked beans. Ik houd het dan meestal op bacon op toast. En soms hebben we hashbrowns, ook wel beter bekend als rusti, van de geraspte aardappel koekjes, ja die eten ze hier als ontbijt... In het weekeind maakt Geoff cappuchino en op zaterdag maakt Sally pancakes, met maple syrup
Na het ontbijt ruim ik de ontbijt boel op en ga ik Amber en Carmen (de geiten) melken. Dit is soms makkelijk en soms wat lastiger. Bob de man in het gezelschap wil ook graag uit het hok want waar ik Amber en Carmen melk is eten.... en Bob houd van eten. Maar ik word steeds beter in "geit worstelen" en weet ik Bob in het hok te houden en alleen Amber en Carmen er uit te krijgen.
Na dit gezellige klusje (ik vind het een leuk klusje)! varieert het programma per dag. Soms help ik Geoff met klusjes op de farm, kippen hok repareren, kijken of alles goed gaat met de koeien, bomen omzagen, ik heb zelfs de omgezaagde bomen ontdaan van hun bast, best zwaar werk, maar als je ziet snel resultaat en dat werkt motiverend. Deze stammen gaan we gebruiken om het kippenhok mee te repareren. Maar meestal pas ik op de kids, doe ik wat huishoudelijk werk en ik bak veel. Koekjes, cakes, lunch, dinner, en dat alles met "behulp" van 1 of 2 kinderen die alle deegjes en beslagjes eerst voorproeven.

Na de lunch rij ik paard. Ben een paar keer met Sally mee geweest tijdens "paarden trainen". De paarden die gebruikt worden voor Polocrosse, ja dat spel met die visnetjes, moeten fit blijven dus die gaan elke dag ongeveer 12 km rennen. Ik ben nu drie keer meegeweest. Ik zit dan op een paard aangelijnd door Sally, vanaf haar paard. Dat gaat echt hard, en die paarden hebben dan onderling een strijd en bots ik dus steeds met mijn benen tegen Sally of Sally haar zadel aan en dus is mijn linker been behoorlijk blauw....en zo ben ik ook een keer tege een laag hangende tak aan geknald met mn hoofd, maar gelukkig droeg ik een helm! Maar daarna rij ik Tumble weed. Een iets rustiger paard waar ik gewoon zelf op kan rijden, zonder aangelijnd te zijn. Ik rij wat rontjes op het polocrosse veld en Sally en ik gooie wat over met de bal... met schepnetjes, jaja ik ga hier nog eens goed in worden.

Rond 5.00 glijden we van onze paarden, afzadelen en als ze erg gezweet hebben dan spoelen we af met de tuinslang. Daarna ga ik de geiten voeren en insluiten, wederom een worsteling met Bob. Ik geef de honden eten en leeg de "food scraps bak" in het kippen hok. Dan zet ik de elektrische deken in mijn caravan aan, jaja lux he, en help ik Sally met eten koken, of ik kook... Na het eten ruim ik de vaatwasser in en daarna is het relaxen!

De weekeinden ben ik vrij maar automatisch help ik toch mee met de klusjes. Tis weekeind hoor, zegt Sally dan. Ach, I don't realy mind.
Afgelopen zondag zijn we wezen lunchen bij en met vrienden van Sally en Geoff. Heel leuk in de tuin alle kinders fijn aan het spelen en wij lekker in t zonnetje, wijntje lekker eten, erg gezellig.
Aankomend weekeind is er weer een polocrosse tournooi. Geoff kan niet spelen wanwege zijn gebroken teen, aandenken aan het laatste tournooi.... maar Sally speelt wel dus we gaan gewoon met de hele bubs een weekeindje kamperen! Zal wel weer koud worden, maar de sfeer tijdens die polocrosse tournooien is wel erg gezellig. Overal kamp vuurtjes en het polocrosse is wel leuk om te zien, vooral als je de regels een beetje door hebt.. hihi.

Ik begrijp dat de Nederlanders het goed doen in Zuid-Afrika! Ik geloof dat de Ozzies er uit liggen. De voetbal gekte is hier niet echt te merken, ik denk dat je dan meer in de stad had moeten zitten. De straten in Nederland zullen wel flink oranje zijn! Hoop dat de oranje gekte over is als ik naar huis kom. (nog 35 nachtjes)

Liefs,

Greet

  • 29 Juni 2010 - 06:05

    Ina:

    Hey Greet,

    Tis weer genieten zo je verhaal lezen tijdens het ontbijt. Lijkt met een heerlijk leventje zo op de boederij! Over 35 dagen alweer thuis! Wat gaat de tijd snel zeg! Geniet nog lekker van de laatste weken!

    Liefs

  • 29 Juni 2010 - 07:22

    Marian:

    Het wordt ook wel tijd om zachtjes aan op huis aan te gaan. Ik geloof dat moeder ook wat ongeduldig wordt!!!

  • 29 Juni 2010 - 07:26

    Yvonne:

    35 dagen, da's morgen over 5 weken, donderdag is het woensdag over 4 weken.....

  • 29 Juni 2010 - 09:17

    Yvonne V:

    Geniet van je verhalen.
    Nog even en je bent weer in ons midden zal best wennnen zijn.
    Geniet nog deze laatst weken voor je het weet zit je in het vliegtuig.

    groetjes

  • 29 Juni 2010 - 13:15

    Esther:

    Klinkt goed nichtje, je wordt een echte farmgirl! Als je terug komt kun je zo solliciteren bij MCleods Daughters!
    12 kilometer galopperen is serieuze business! Gelukkig hebben we hier ook lange stranden in Rockanje, dus als je het gaat missen.....

  • 02 Juli 2010 - 10:09

    Simone:

    hmm lekker hoor die nachtvorst...hebben we ook electrische dekens in ons tentje?!;)
    ik ga je over 11 dagen zien!!!

  • 02 Juli 2010 - 11:37

    Pauline:

    Leuk om te lezen Margreet! Wat een raar idee, nog maar een maandje!
    Nachtvorst... Hmm, daar verlangde ik vannacht wel ee beetje naar.. haha. Het is hier warrum!! Heel de winter naar verlangt en precies gekregen waar we allemaal om vroegen!

    xx

  • 08 Juli 2010 - 20:02

    Marion:

    Lieve Margreet,

    Wat een mooie avonturen maak je mee. Superleuk om zo eens even in een ander leven te stappen. Als je straks wie weet weer voor de klas staat, moet je vast wel eens terugdenken aan een potje geitworstelen en he, wie weet komt je dat dan ontzettend te pas als de leerlingen er effe door heen zitten. Niet dat je met hen moet gaan worstelen, maar ik heb ooit een fantastische docente gehad, die als ze zag dat de aandacht wat verslapte, gewoon iets grappigs of spannends vertelde uit haar eigen leven. Daarna kon iedereen er weer tegen aan.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ik zit nu tussen 2 banen - de 20e moet ik aan de nieuwe baan beginnen. Had me superveel dingen voorgenomen, maar door het lekkere weer ligt het tempo wat lager. Maar dat geeft niets! Ik zie er erg naar uit om je weer live te zien. Dordt is echt wel weer helemaal aan Margreet toe! :-)

    xxx

  • 12 Juli 2010 - 09:54

    Auke:

    hmm...ziet er uit als een oase van rust...eenvoudig maar mooi leven in de natuur..geniet er goed van, want voor je het weet zit je in het land van structuur en (r)egeltjes :-)

  • 14 Juli 2010 - 09:06

    Annie En Leo:

    Wat een leuk verhaal weer om te lezen. het is haast niet voor te stellen dat jij daar nachtvorst mee maakt, hier is het af en tor heel warm, maar daar is het dan ook zomer voor, Geniet nog even van de laatste weken, wij kijken er naar uit om je weer te zien. Fijne weken met je vriendinnen gewenst. Liefs Annie en Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Boggabri

Margreet

Een jaartje Australie!

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 115759

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2009 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: