Eindelijk mooi weer - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu Eindelijk mooi weer - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu

Eindelijk mooi weer

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

30 Juli 2010 | Australië, Port Douglas

Lief thuisfront,

Ik denk dat dit mijn laatste berichtje van deze reis gaat worden.
Over 4 dagen ga ik naar huis.....
Maar eerst nog 4 dagen dus!

Op dit moment zijn we in Port Douglas, een stukje boven Cairns. De afgelopen twee weken hebben we veel gereden. Van Sydney naar Port Douglas, steeds maar verder omhoog omdat t toch wel erg koud bleef overal voor al snachts.

Na ons verblijf op de Farm van de Fam. Hunter zijn we naar Brisbane gereden. Hier hebben we twee nachten bij Richard Hunter, de broer van Geoff, geslapen. Brisbane bekeken en we zijn zowaar een avondje wezen stappen jaja, t moet niet gekker worden. De dag er na waren we zo gaar dat we het rustig aan hebben gehouden.
Onze road trip ging verder via Maloolooba, Maryborough naar Hervey Bay. Vanaf Hervey hebben we een dag tocht naar Fraser Island gemaakt. Erg leuk om hier nog een keer te zijn, maar omdat het niet heel lekker weer was, was een dag tocht genoeg. Siem en ik hebben nog wel een duik genomen in Lake McKenzi, erg koud maar wel verkwikkend. Es en Tien hebben vanaf het strandje in dikke fleece vesten ons toe gejuigd.... wat een contrast.

Onze lieve 80 jarige buurtjes op de camping van Hervey Bay gedag gezegt, nog een kliekje pasta mee gekregen, zijn we verder naar het noorden getrokken naar Rockhampton, na een nachtje blauwbekken in de tent de volgende morgen meteen vertrokken naar Airlie beach. Hier moest het gebeuren! The Great Barrier Reef! We hebben toch maar ingechecked in een hostel om nog meer blauwbekken te voorkomen. Na een nachtje hebben we ingechecked op zeilschip de Hammer en hebben we een hele toffe zeiltrip gemaakt langs de Whitsunday Islands. We hebben gesnorkeld, het prachtige koraal en vissen aanschoud, een hagel wit strand bezocht een prachtige klim naar een lookout point gehad.
Geslapen op de boot in ienimienie bedjes en heeeeeel schuin gezeild, zo schuin dat alle tassen aan een kan van de boot lagen en het water naar binnen gutste. Heul schuin dus. Maar t was wel heel tof. We hebben alle weer soorten gehad. Het zonnetje kwam door op de juiste momenten en we hadden een stevig windje.
Na dit zeil tochje hadden we nog een nachtje in het hostel, om de volgende dag weer in de auto te stappen richtig Magnetic Island, bij de kust van Townsville.

Magnetic Island heeft een beetje een Samoaans sfeertje, veel palmbomen, erg groen allemaal, veel regen zou je dus denken..... nou het was wel erg bewolkt de twee dagen dat we daar waren. We hadden een leuk hostel AAN HET STRAND, en we hadden een heel knus 8 persoons "bungalootje" met, heel fijn, goeie matrassen!
We hebben een fiets tocht gemaakt over het eiland, voordat we dat gingen doen wisten we nog niet hoe heuvel achtig het was, na ons fiets tochtje wisten we dus hoe berg achtig het was..... brandende kuiten. Ik ben echt niet meer in vorm.....

Met de boot weer terug naar Townsville en de auto van het parkeer terrein afgereden richtig Mission Beach. We vonden het hier nog steeds niet warm en zonnig genoeg dus na een bezoek aan Paronella park, een park met kasteel bouwsels, zijn we door gereden naar Port Douglas. Nog even over Paronella Park, dit was wel heel leuk hoor, we kwamen rond 5.00 pm aan en hebben om 6.00pm een avond rondleiding door het park gekregen, de bouwsels waren mooi verlicht en zelfs de paddenstoelen lichten op in het donker. In het park gekampeerd, eindelijk zonder legging onder mn pyama kunnen slapen, en de volgende ochtend hebben we de tour nog een keer gedaan, maar dan dus bij dag licht. Heel leuk.

Nu zijn we dus in Port Douglas en tis hier redelijk mooi weer. Maar verwacht me niet te bruin thuis te komen......
Vandaag hebben we een relax dagje en morgen gaan we naar Cape Tribulation.

Tot zover, misschien wel t laatste berichtje...

Liefs,

Greet

• 30 Juli 2010 - 04:09

Yvonne:

Nou, t is mooi geweest, toch? Hoewel je je "erfdeel" niet hebt opgeeist, slachten we toch het gemeste kalf, hangt het gewaad klaar, schuiven we een ring aan je vinger en vieren we feest!
    Hier is het best redelijk weer, soms wat buiïg, maar dat heeft de tuin wel nodig.

Je bed staat fris opgemaakt op je te wachten. De erwtensoep in de vriezer, m'n liefje wat wil je nog meer?
    Tot woensdag!

• 30 Juli 2010 - 06:40

Niels:

Alice heeft je bed al voorverwarmt

• 30 Juli 2010 - 11:19

Lien:

Joepie! tot snel!!!
    xxx

• 30 Juli 2010 - 16:13

Cin:

hey hey,

We zijn aan het aftellen hoor!

Goeie reis alvast :)

Liefs van Anton, Cin en Lynn

• 30 Juli 2010 - 21:19

Fien:

Wat gaat de tijd snel!
    Ik heb je hele reis gevolgd. Fantastisch wat je hebt beleefd.
    Ik wens je een hele fijne thuiskomst(waar ik trouwens niet aan twijfel).

Heel veel liefs van:

Fien

• 31 Juli 2010 - 12:15

Greet Van't Hoff:

nou meid een hele goede reis terug en zien je gauw weer

doeg