Irikiri - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu Irikiri - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Margreet Kolbe - WaarBenJij.nu

Irikiri

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

02 Januari 2010 | Vanuatu, Port Vila

2 januari, zaterdag

Irikiri

Vandaag dus 2 januari 2010. In principe een vrije dag want het is zaterdag en na de workduties, wc’s en douches schoon maken, waren we dus vrij. Er was verder niemand die ons kon vertellen of we nou wel of niet een meeting over “Island Impact” hadden dus gingen we er maar van uit dat die meeting niet kwam vandaag.
Na de lunch en de was, ben in met Anina, een Fins meisje uit het andere outreach team, “down-town” gegaan. We zijn vanaf daar met een bootje naar het “Irikiri Eiland” gegaan. Dit is een eiland met een resort. Als je 1500 vatu betaald mag je daar heel de dag rond hobbelen. Er is een strand, zwembad, spa, gameroom, en andere dingen die je in een resort tegenkomt. En het leuke was dat de 1500 vatu ook meteen een soort tegoedbon was voor eten en drinken in het resort. We zijn naar het zwembad gegaan. Gelukkig keek dit deel van het eiland niet uit op het o zo stralende Port Vila.... (voor de oplettende lezer, vorige week hebben Anina en ik een stads wandeling door Port Vila gemaakt en dat was alles behalve stralend...) De kant van het zwembad keek uit op wat andere schattige eilandjes met stralend blauw water tussenin. Ik heb sinds maanden weer gewoon in bikini kunnen zwemmen. Geen DTS mannen bij ons dus geen shorts en geen shirt! Heerlijk vrij. We hebben lekker gezwommen en cocktails gedronken. Non alcohol natuurlijk want we zijn nog steeds in onze DTS. Ik had er een met banaan, kokosmelk en ananas sap. Erg lekker. Daarna hebben we weer wat gezwommen en een mysterie opgelost. Er was een meneer vrij intiem met een meisje/dame aan het zwemmen. Wij vroegen ons af of dit zijn dochter of vriendin of vrouw was. Het was niet helemaal duidelijk. We zijn het dus maar even van wat dichterbij gaan bekijken. Na dat we het hele zwembad rond gezwommen waren, waren we er uit, het was toch zijn dochter. Na het oplossen van dit mysterie hebben we een bordje frietjes besteld. Ik had in maanden geen frietjes gegeten en de laatste frietjes van Anina smaakte naar vis. Deze frietjes waren heerlijk. Lekker zout en met ketchup. We hebben er dan ook echt van genoten. Ik geloof niet dat ik ooit zo van mn frietjes heb genoten als vanmiddag. Na de frietjes nog een “mozqito” gedronken, een alcohol vrije “mojito”, en toen begon het te regen en wij moesten om 17.00 terug op de base zijn, voor het geval dat er toch nog een meeting was.... je weet het nooit in YWAM. Wij weer terug gelopen naar de boot, overgevaren, busje gepakt en klokslag 17.00 waren wij weer present.
Het was heerlijk om er even uit te zijn. En Anina en ik hebben echt genoten, maar we hebben ook geconcludeerd dat een hele vakantie in zo’n resort toch wel erg saai is. Naast water en een ligstoel is er niet zo veel en na een paar dagen, een paar boeken, en alle cocktails op de kaart uit te hebben geprobeerd, zouden we ons toch wel gaan vervelen. Gelukkig konden wij gewoon na een paar uurtjes dit lui lekker land weer verlaten en ons verder gaan vervelen op de base hahaha. Nou ja vervelen, ik moet mn tas in gaan pakken want morgen middag vertrekken we naar het noorden van dit eiland voor “Island Impact”. Dus dat ga ik nu maar doen.

Uiteraard zal ik het bewijs materiaal van een geslaagde middag bijvoegen.

Liefs,

Greetje

• 02 Januari 2010 - 09:01

Edith:

Hoi Margreet,

Heerlijk zeg zo'n dagje uit! Ziet er mooi uit. Maar ik begrijp dat je daar ook graag wat wil doen.Succes met het kamp.
    Wij eten net onze laatste flappen en oliebollen op en gaan vandaag iets actiefs doen met de kids...in iedergeval met de trein weg. Buiten ligt weer een laagje sneeuw...de meesten hopen op schaatsen, maar dat zit er nu nog niet in.
    Lieve Margreet een nieuw jaar voor je, we wensen je alle goeds en zegen.
    Lieve groeten Edith en mannen.

• 02 Januari 2010 - 09:39

Yvonne:

Mmmmmm, lekker zo'n cocktail. Doet me een beetje aan vroeoeoeger denken, bij de Walvis.

• 03 Januari 2010 - 21:58

Corine:

Hoi Margreet,

ik hoop dat de laatste dagen van de DTS lekker aktief zullen zijn! En tegelijk genieten van al het moois om je heen...
    Ik hoop dat dit alles een goede start van je nieuwe jaar is!

groet & Gods zegen,

Corine K

• 04 Januari 2010 - 12:04

Peter & Annemieke :

Hi Margreet,

Afgelopen zondag werd in de kerk jouw kaartje voor gelezen.Leuk! We hopen dat het allemaal goed gaat, zo te lezen heb je ook al aardig wat beleefd.

Geniet nog van de tijd dat je daar bent!

groetjes,
    Peter & Annemieke de Jong

• 04 Januari 2010 - 17:49

Pauline:

Mjammie!!! Ziet er goed uit!! De beste wensen voor het nieuwe jaar daar... xx

• 05 Januari 2010 - 14:27

Tineke:

Hoi Margreet,

Vanaf ons vakantie plekje Port Zélande had ik al geprobeerd je goede kerstdagen toe te wensen, helaas niet gelukt. Het bereik bij Center Parcs met al z'n luxe was slechter dan bij jou daar geloof ik. We genieten steeds van je verhalen, erg leuk.Intussen is de jaarwisseling voorbij en hebben Cees en ik onze verjaardagen gevierd allemaal erg gezellig.
    Gisteren mochten we weer aan het werk maar werd ik als kado door Marloes en Renée ontvoerd voor een verwendag bij Thermen Holiday met lekkere drankjes, massage met warme stenen, stoomcabine, sauna, bubbelbad, ijskoudbad enz. en een heerlijke lunch. Aansluitend werd Cees ontvoerd en hebben we lekker gegeten.
    Een erge leuk surprise dag voor ons beide.
    We wensen jou voor 2010, waar jou ook bent, veel Gezondheid en Zegen!

Liefs Cees en Tineke

• 05 Januari 2010 - 16:05

Waldorf & Steadler:

Dear Magi,

Waldorf and I have been waiting for the swan to bring us the new postcards. We follow you on your site and are very happy that you are doing well.
    By the way the best for 2010.

• 06 Januari 2010 - 08:28

Waldorf & Steadler :

Hi Magi,

The Swan has landed today!
    It got it's place on our office wall, next to your first card.
    They look like a good start of a collection. :-)

• 08 Januari 2010 - 18:46

Souhayla.:

zooo bij u is het warm !
    hier is het superkoud.
    we missen u op school.